Ska aldrig lita på en amerikan.

05May09

Så nu är jag hemma igen från min semester, detta blir ingen lån semesterblogg. Det mest spennande som hände var att min kniv gick i sönder, jag ni läster rätt kniven gick i sönder. Det var en dyr fin amerikansk fällkniv an märket Buck, den var i och för sig inte någon favorit direkt. Den har alltid varit svår att slipa och än sämre på att hålla skärpan.

En Buck

En Buck

Vad gjorde jag då?!? Spentade ved så som jag har gjort de senaste 25:åren när jag har saknat en yxa. Satte kniven mit vedstycket och bankade med ett annat vedstycket på knivbladets rygg… Ingen kniv har dött av det, fören nu😦

Nåja nu ska jag inte sörja kniven, utan helt enkelt ta med någon av mina svenska knivar nästa gång.

//Fredrik



No Responses Yet to “Ska aldrig lita på en amerikan.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

