Turning Torso, nya vinklar?

14May09

Det är inte första gången jag plåtar Turning Torso (och troligen inte sista)

Diagonal

Diagonal

Att plåta Torso som en diagonal är nog inte speciellt mycket nytänkande.

Mot väggen

Mot väggen

Jag vet inte om det blir så mycket mer orginellt att plåta mot en vägg.

Spegling av Turning Torso

Spegling av Turning Torso

Att plåta speglingar av Turning Torso är för lätt, det finns miljarder fönster med mera där Torson speglar sig.

Min favorit.

Min favorit.

Jag avslutar med min favorit där Turning Torso tittar fram bakom ett annat hus.

Vill någon se mina tidigare Torso bilder finns de här:

//Fredrik



5 Responses to “Turning Torso, nya vinklar?”

  1. 1 Erik

    Jag gillar den sista bilden skarpt, den är intressant och mer nytänkande än de andra.

  2. Japp, det är därför det är min favorit, det är svårt att göra något nytt av något som alla plåtar.

    //Fredrik

  3. 3 Barbro

    För att få denna Torson ännu bättre, kanske du skulle visa mer av den blå himlen? Vad jag tänker på är luft. Nu känns den lite trång plus att den inte är rak och har 2 små fläckar på höger sida som du kan beskära. Den här varianten är inte fel men… den kan bli bättre.

    • Är det bild 4 (favoriten) vi pratar om, själv skulle jag gärna se lite mer gult under till också och gärna raka (horisontella) linjer. Jag får helt enkelt utforska motivet bättre nästa gång.

      //Fredrik

  4. 5 Barbro

    yes! bild 4. ja det får du göra.


Leave a Reply

