Är detta gatufotografi?

15May09

I går när jag var ute och gick runt i Västrahamnen, snubblade jag över några intressanta motljusbilder. Det var för tidigt för att fånga stilluetter mot solnedgången, men solen stod ändå ganska lågt.

Tjej gör bort sig?

Tjej gör bort sig?

Första bilden bara kom av sig själv. Ett gäng fnittriga tonårs-töser satt och pratade när plöstligt den ena fick för sig att hon skulle ta av sig skorna och gå en runda på pirens mur. Snabbt som attan flyttade jag mig till bättre fotoposition och klämde av några bilder.

Gubbarna...

Gubbarna...

Den andra bilden också bara dök upp och var där, fyra gubbar stod och pratade och spanade ut mot havet. Mitt mål var att bara ha tre gubbar med i bilden, och som ett under bara den ena gubben försvan ut ur bilden. PANG! – där satt den.

//Fredrik



No Responses Yet to “Är detta gatufotografi?”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

