Regn, förkylning och nytt objektiv

17May09

Regn, förkylning, nytt objektiv och födelsdagskalas, så enklet kan man summera gårdagen. Nu tar vi en del i taget, vi kan börja med mitt nya objektiv, ett Sigma 10-20mm f/4-5.6. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att fälttesta det riktigt än, som jag skrev i inledningen så är jag förkyld och det regnade i går. Både kameran och objektivet fick följa med hem till mamma och pappa födelsedags firande.

Glassätande systerson.

Glassätande systerson.

Jag är värdelös på att ta bilder på sådana sociala tillställningar. Som tur var hjälpte min systerson mig med fotograferande, vi plåtade alla viktiga gäster ( ingen slapp undan ). Killen är 2,5 år och har redan ett välutväcklat och eget bildspråk, det ska vara höga ISO (gärna iso 1000 ) för att få mjuka detaljer i bilderna, och det ska vara halva huvud på bilderna och mättade färger. Givetvis kör helmanuellt och fuskar bara med att använda AF.

"morfar" - en typisk bild av min systerson.

"morfar" - en typisk bild av min systerson.

Fan det kommer att bli dyrt att vara morbror till denna ungen, det är klart att han ska ha en egen Canon Eos 1D mk III när han fyller 3 år.

//Fredrik



No Responses Yet to “Regn, förkylning och nytt objektiv”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

