Metadata med python

07Jun09

Gråmulet och trist väder har inspirerat mig att sitta och skriva lite pythonkod, inget fel i det. Jag började skriva ett grafiskt gränssnitt till “nosify” som är ett litet behändigt pythonscript för att skala, döpa om och lägga in metadata (IPTC).

iptc_full

Större bild? Klicka på bilden ovan.

Programmet är skrivet i python och pyGTK och layouten är skapad med hjälp av Glade. Själva koden skriver jag direkt i gedit, finns det någon bättre editor? Jag hoppas att bli helt klar med denna versionen innan semestern, men vem vet. Vill någon använda programmet finns den tidigare versionen (utan gui) att hämta på min websida.

//Fredrik



No Responses Yet to “Metadata med python”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

