Äntilgen färdig.

19Jun09

Då är jag äntligen färdig met att välja ut vilka speedway bilder som ska finna på min officiella websida fpersson.se. Denna gången var jag hårdare i gallringen. Av kanske 500 bilder behöll jag ca 150 bilder och valde slutligen ut 68 bilder att lägga upp.

Jag hoppas Mats fick bättre bild än mig ;)

Jag hoppas Mats fick bättre bild än mig😉

Så här går min urvalsprocess till:

  1. Kopierar över alla, från alla minneskort (jag använder tre stycken 4GB) raw-filer till datorn, sortera bort alla som är uppenbart kassa. Det kan vara halva motorcyklar, funktionärer som är i vägen eller allt för dålig fokus.
  2. Sov på saken…
  3. Sortera bort alla bilder av tveksam kvaltet.
  4. Konvertera till JPG, rätta upp ev sneda horisonter och beskär bilderna vid behöv/önskemål.
  5. Kopiera och skala om bilderna för publicering på hemsidan.
  6. Sortera bort alla onödiga bilder.
  7. FTP:a upp bilderna till servern och importera dom till rätt album.

//Fredrik



No Responses Yet to “Äntilgen färdig.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

