Solnedgång vid Alnarp

21Jun09

Oj det blev inte mycket fotogrferande i helgen, det var först nu i kväll som jag vågade mig ut.

Än en solnedgång vid Alnarp

Än en solnedgång vid Alnarp

Det började inte bra i Alnarpsparken i kväll, först när jag kom dit (ca 19:00) gick solen i moln och det blev riktigt mörkt. Jag såg en ekorre men det gick inte ens att plåta den när jag skruvade upp ISO-talet till 800, så det blev ingen bild denna gången ( men nästa gång så ). Tillslut kom solen fram. Jag hittade några rosor att plåta, men det blev ingen bild som blev riktigt så som jag ville.

Jag sökte mig ut utanför parken bort mot en damm i hopp om att hitta några flicksländor för macro bilder, men nix. Just när jag har tagit av macroobjektivet och börjat gå hittar jag en blåvinge som bara sitter och väntar på att bli plåtad. Det finns bara en sak att göra – på med macrot igen. Bilden på blåvingen finns i North&South Photoblog.

Varför har jag då en solnedgång ovan? Jag kan ju inte vara sämmre än Uffe Nordholm (North&South Photoblog), dessutom blev bilden bra.

//Fredrik



No Responses Yet to “Solnedgång vid Alnarp”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

