Startrail 1.0 är nu släppt.

22Sep09

Sen jag senast ägnade mig åt nattfotografering så har jag jobbat på ett hemligt projekt, som nu är färdigt att släppas i version 1.0. Programmet är skrivet i C++ och beroende av magick++ och boost, och är i sig inte så avancerat, men resultatet är bra. programet processar 159 bilder på ca 7 minuter. Den största delen av tiden tycks gå åt till att läsa in bilderna i minnet.

startrail_terminal_small

För att få till den snygga “process_baren” använde jag boost.

Nur blev resultatet då?

resultat

Bilden sattest i hop av 159 bilder som är ca 2.3 Mb stora.

Mina mätvärden:

real    7m19.770s
user    6m41.177s
sys    0m19.561s

Källkoden finns på https://code.launchpad.net/~fredrik-fpersson/+junk/startrail

Några framtids ideer är bättre inputinterface, trådning och kanske ett GUI skrivet i GTK.

//Fredrik



No Responses Yet to “Startrail 1.0 är nu släppt.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

