Testar gränsen lite.

10Nov09

Var går gränsen för ett naturfoto? Dagens bild är tagen inomhus med kontrollerad ljussättning och annat trams, men motivet är hämtat från naturen. Egentligen skiter jag i om det kallas naturfoto eller inte, jag hade i alla fall kul när jag tog bilden och den ledde till lite nya bildidéer.

IMG_2009_11_10_0023

En liknande bild finns på N&S.

//Fredrik



5 Responses to “Testar gränsen lite.”

  1. 1 Barbro

    Det är ett blad från naturen t.o.m ett gult höstöv. Men i min IMO view så har du skapat en abstrakt bild med naturen som grund.

    • Ungefär mitt resonemang också, som tur är så är jag inte klassad som “naturfotograf” så jag har friheten att göra vad jag vill. Om jag nu vet vad jag vill…

      //Fredrik

  2. 3 Barbro

    de e väl bra, att du inte ringar in dig själv utan fotograferar vad ditt ögat och själen känner för. Det gör jag.

  3. Jag gillar bilden och om den sen är ljussatt och bearbetad må så vara. Det är ett riktigt bra foto och det är väl det som är det viktiga.🙂
    Ha det gott.

    • “Ljussättningen” är inte så märkvärdig, en blixt och några vita kartongpapper, håller på och jobbar vidare med idéen, man kan ju leka hur mycket som. Och det är sånt man behöver så här års när det är den ena grå trista dagen efter den andra.

      //Fredrik


Leave a Reply

