Dopbilder

17Nov09

Och?

Jag ska aldrig mer plåta i en kyrka, specielt inte med en manuell blix från 1900-talet. Jag tvingades att köra allt mauellt, blixt inställningar, kamera och det är jävligt lätt när man inte har experimenterat med det innan. Jag förlitade mig i och för sig inte enbart på blixtbilder, jag testade att skruva upp ISOtalet till Hi (3200?!?) och 1600 med resultatet att jag fick några skönt brusiga bilder.

1/640@2.8f ISO 3200 (onödigt kort slutartid och onödigt hög ISO)

1/640@2.8f ISO 3200 (onödigt kort slutartid och onödigt hög ISO)

I bilden ovan som är tagen med onödigt högt iso framträder det digitalabruset oerhört mycket, speciellt efter nerskalningen. Jag ser fram emot att få se den bilden på papper, tycker själv att bilden är en av de bästa i från dopet.

Cermonin.

Som jag skrev tidigare så experimenterade jag en hel del (men inte så mycket som jag hade velat). Men här kommer några bilder från själva dopcermonin, vem vet jag kanske kommer med några till. Vi får se.

Och lite mingel.

Jag är ingen bra mingelfotograf, jag tycker det är svårt att få till intressanta maingelbilder som inte ser ut som vanliga snapp-shots. Det är lättare att plåta okända mäniskor på gatan än folk man känner, halvkänner och riskerar att stöta i hop med i framtiden.

Mat och halva huvud...

Mat och halva huvud...

Som sagt så är jag inte speciellt intresserad av bilder på folk som sitter vid borden och äter, det blir bara en massa trista bilder som jag raderar vid första bästa tillfälle.

//Fredrik



No Responses Yet to “Dopbilder”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

