Ekorrjakt

11Apr10

Förkylning och trist väder har har satt sina spår i bloggen och jag har fått massor med klagomål på att jag inte har uppdaterat bloggen med senaste nytt. Förra fototuren regnade och blåste bort, i dag var det hyfsat fint väder (om man gillar gråmulet och blåsigt). Hur som så var jag “tvungen” att ta en tur i Alnarpsparken, ni vet plåta blåstjärnor, tussilago och vitsippor. Lite blombilder blev det, men till min stora förvåning stötte jag i hop med två stycken ekorrar. I nästan två timmar höll jag på att observera och försöka plåta dom, det ville sig inte riktigt.

Jag ska se om jag hinner göra fler försök under veckan, när det är mindre med ungar och annat pack i parken.

//Fredrik



2 Responses to “Ekorrjakt”

  1. Grymt söta de där ekorrarna!


Leave a Reply

