En cykeltur.

26Apr10

I går var det kanon fint väder, dvs solsken och näst intill vindstilla så jag fick ett ryck och hoppade upp på sadlen och började trampa på. I stället för att ta min vanliga runda så ville jag utforska cykelspåret längst kusten mellan Malmö -> Landskrona -> Helsingborg (vet inte om spåret fortsätter norrut sen). I vilket fall som så hade jag inte så ambitiösa planer😉

Kartan är inlagd för frihand efter mitt minne så den är inte exakt, och tyvärr klarar google map inte av cykelbanor, därför visar kartan fel vid Lomma. Sträcka tur och retur blev 6 mil, dvs 3 timamrs mysig cykling. Kameran var givetvis med, men jag gjorde inga större stopp för att plåta.

Bilderna är tagna utanför Barsebäck.

Landskapet.

Landskapet.

Skylt

Skylt

Nästa gång kanske jag fortsätter norrut och tar tåget hem från Helsingborg eller var jag nu slutar, för hem måste man ju för eller senare😦

//Fredrik



2 Responses to “En cykeltur.”

  1. 1 Janne

    “för hem måste man ju för eller senare”

    TYCKER DU???


Leave a Reply

