Gatufoto – Tveksamt

05Jul10

Rei hade i går bjudit in halva skåne till en workshop i gatufoto själv fick jag IG i kursen, hade det delats ut diplom efter workshopen så hade troligen Rei rivit sönder och stampat på mitt innan han hade satt eld på det. Oj vad jag sågar min egen insatts innan jag ens visat mina bilder.

Definitivt inte gatufoto.

Definitivt inte gatufoto.

Eftersom jag inte kan erkänna mina egna brister så beskyller jag Rei för dålig planering. Hur kan man planera in 25-30 graders värme en söndag när man ska ha en workshop i gatufoto. Behövs det inte folk inne i stadsmiljön för att lyckas med gatufoto? Och var är allt folk när det är +25 grader ute? Tro mig de är inte inne i stan, de är på stranden. Tillslut lyckades jag hitta en liten ensam stackars människa och jag fick en liten bild. Det är dock ytterst tveksamt om det är ett gatufoto, men vad bryr jag mig?

Ensam.

Ensam.

För övrigt spenderade jag den mesta delen av tiden med att leka turist i min egen “hemstad” även om jag inte plåtade statyer och ankor (och liknande djur), men turistbilder blev det ( och givetvis blev det en “ny” bild på TT).

Gruppfoto

Gruppfoto

Jag hoppas att de andra också kommer med lite bilder i sina bloggar så jag kan länka dit.

//Fredrik



No Responses Yet to “Gatufoto – Tveksamt”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

