Turist i Malmö.

06Jul10

Jag skrev i går om mitt misslyckande som gatufotograf, i dag tänkte jag se om jag är bättre som turist (troligen är det ett lika stort misslyckande).  Har du inte plåtat Eiffeltornet har du inte varit i Paris sägs det ju. Och har du inte plåtat Turning Torso så har du inte varit i Malmö. Någon resefotograf sa att det första man ska kolla upp när man kommer till en ny stad är vykorten i turistbyrån. Sedan ska man undvika att plåta de objekten som finns på vykorten. Och måste man tvunget plåta det som finns på vykorten ska man försöka göra något nytt.

Turning Torso har jag plåtat hundratusen gånger (minst) från alla möjliga och omöjliga vinklar (och jag har beklagat mig här i bloggen varje gång). Andra viktiga Malmö ikoner är fyrarna i hamnen (även dessa har jag plåtat tidigare).

Diagonaler...

Diagonaler...

Två i en...

Två i en...

Lite ur fokus...

Lite ur fokus...

Bild 2 är väl den mest “turistiga” bilden i detta sammanhanget, dessutom har jag ju fått med Turning Torso i bilden så det blir väl bonuspoäng på den. Vad måste man mer plåta som turist i Malmö? Skriv ner era förslag som små trevliga kommentarer. Bild 3 är min personliga favorit av dessa, men sen är jag ju kanske inte som alla andra….

//Fredrik



2 Responses to “Turist i Malmö.”

  1. Den sista bilden blir min favorit, jättesnygg!!!

    Tänkte själv turista i Malmö en dag, har faktiskt aldrig varit i närheten av TT och aldrig fångat den på bild, ska bli kul att göra ett försök.

    Ha det bra


Leave a Reply

