Nattfoto – eller månjakt.

27Jul10

Jag var ute på månjakt i kväll efter som det praktiskttaget är fullmåne ute och dessutom ganska klart väder. Medan jag väntade på att månen skulle komma fram roade jag mig med några kvällsbilder på Kronetorpsmölla. Tanken var att få in månen och möllan på samma “ruta”, men det misslyckades totalt.

Kronetorpsmölla.

Kronetorpsmölla.

Tyvärr tog det lite tid för månen att titta fram i natt, han var ganska blyg och gömde sig bakom lite moln. Jag chansade och drog bort till golfbanan och Segeå där jag inväntade månljus.

Månen fegar sig.

Månen fegar sig.

Järnvägskorsning.

Järnvägskorsning.

Segeå i månljus (f14, 744s, iso 100)

Segeå i månljus (f14, 744s, iso 100)

Segeå i månljus (f14, 853s iso100)

Segeå i månljus (f14, 853s iso100)

Näe gott folk nu ska jag sova.

//Fredrik



No Responses Yet to “Nattfoto – eller månjakt.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

