Jag har både fotat och plåtat speedway…

04Sep10

Tyvärr har mitt bloggande hamnat lite på efterkälken pga tekniska problem, i onsdags dog min transformator till min laptop helt plöstligt och det har visat sig att det inte är helt lätt att få tag på en ny.

Senast jag var och tog speedwaykort försökte jag mig på att skapa en panoramabild över banan. Min första tanke var att göra bilden ca 180, men av någon anledning vill inte hugin fungera fullt ut på datorn jag har “ockuperat”, så jag fick sätta kontrollpunkterna manuellt (det är slavgöra). Att jag dessutom slarvat lite med mitt källmaterial gör inte saken bättre. Exponeringarna är det inget fel på, men på några bilder råkade jag sänka kameran lite. Resultatet blev en panoramabild med ca 90-95 graders synfält, vem vet jag kanske fixar till hela panoramabilden när jag får ordning på min egen dator.

Klicka för förstoring.

Klicka för förstoring.

FOV (Field Of View) eller synfält för er som ogillar utrikiska "låneord".

FOV (Field Of View) eller synfält för er som ogillar utrikiska "låneord".

Den mörkröda markeringen är det ungefärliga synfältet på bilden och den ljusröda linjen är gränsen för hur många bilder jag tog.

I morgon ska jag försöka knäppa skejtare… Varför?!?!?

//Fredrik



No Responses Yet to “Jag har både fotat och plåtat speedway…”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

