Än en runda i Alnarpsparken.

26Sep10

Jag fortsätter med att vänta på hösten, och nu är den nära, så nära att man nästan kan ta på den. Trotts det grå och mulna vädret i dag var det varmt ute och fick bli en lite kortare fotorunda i Alnarpsparken i hopp om att få lite “höstiga” bilder.

Självporträtt.

Självporträtt.

Jag är en stor användare av stativ, inte bara när jag fotograferar på natten utan även på dagen och inte bara till självporträtt som ovanstående bild. På något sätt tycker jag processen i bildskapandet blir mer meditativt om man använder stativ och låter bilden ta den tid den tar att skapa. I bland händer det att jag ställer upp stativet och kameran för att till slut konstatera att det finns ingen bild att ta framför kameran eller att bilden jag tyckte jag såg inte finns där längre. Man får se det från den ljusa sidan, en bild mindre att redigera.

Än en bild på slottet.

Än en bild på slottet.

och gissa vad...

och gissa vad...

Vill man ha än mer höst känsla så får man besöka fotobloggen Nord&Syd.

//Fredrik



No Responses Yet to “Än en runda i Alnarpsparken.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

