En lite höstsvamp.

21Oct10

Jag provade att vara kreativ med min gamla S3:a i dag, det som skiljer “långzoomare” mot riktiga systemkameror är framför allt fokusen. Jag är van att kunna jobba med fokus och få fokus där jag vill ha den (oftast), medan på en kompaktkamera/långzoom måste man mer eller mindre helt förlita sig på autofokusen. På ovanstående bild hade jag velat ha fokusplanet lite närmare så att svampenshatt och skivorna hade blivit helt i fokus. Tyvärr dog mina batterier så jag fick inte chansen att ta en bättre bild i dag. Kanske dags för mig att köpa lite nya AA-batterier också.

//Fredrik



No Responses Yet to “En lite höstsvamp.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

