En regnig höstdag i Alnarpsparken.

24Oct10

Blöta och regniga höstdagar tillhör nog bland de bästa att fotografera på, färgerna blir så där lagom mättade och klara utan att man behöver göra något i efterbehandlingen. Problemet är att man tvingas välja mellan stativ eller att skruva upp isotalet. Stativet är att föredra, det var inte länge sedan jag skrev om stativets meditativa effekt, att skruva upp iso-talet passar nog de som bara är ute för att “knäppa en bild” lite bättre.

 

Svampar.

Svampar.

 

 

Det gamla trädet.

Det gamla trädet.

 

 

Löv.

Löv.

 

 

Japansk Dvärglönn.

Japansk Dvärglönn.

 

 

Björkskogen.

Björkskogen.

 

Så nu har ni fått några bilder tagna både med stativ och utan stativ. Jag stod ganska länge vid den Japanska Dvärglönnen och funderade på vad jag skulle göra av den. Den intensiva röda färgen var lockande men jag tycker jag har avbildat lönnen ganska mycket och borde ha slut på idéer, men tydligen inte. Dessutom kommer det en annan bild på lönnen i morgon på fotobloggen Nord&Syd, den får ni inte missa.

//Fredrik



One Response to “En regnig höstdag i Alnarpsparken.”

  1. Riktigt fina foton! Du är duktig du.😀


Leave a Reply

