Söndagstankar om våren.

20Mar11

Jag har skrikit om att våren är här länge nu, men nu verkar det vara vår på allvar. Jag har ju tyvärr blivit lite av en “söndagsbloggare” den senaste tiden, men det blir det ändring på nu när vi närmar oss sommartid, då hinner man plöstligt ut med kameran på kvällarna när man kommer hem. Dessutom händer det mer i naturen nu. Det har inte hänt mycket sen den 9/2, då jag började skrika om våren, skillnaden är att nu är det mer vintergäck och snöproppar uppe och de blommar för fullkraft. Tussilagon tycks inte ha börjat ploppa upp än.

Först ut från dagens promenad är snödropparna.

Traditionell bild.

Traditionell bild.

Highkey snödroppe.

Highkey snödroppe.

Hikey snödroppe.

Highkey snödroppe.

Highkey snöropparna skapade jag genom att sätta min diffuser/reflexskärm mellan solen och blomman sedan ta bilden i motljus. Jag skulle nog haft en reflexskärm också som kunde kastat lite mer ljus på själva blomman.

 

//Fredrik



One Response to “Söndagstankar om våren.”


  1. 1 Highkey snödroppar. « North and South Photoblog

Leave a Reply

