En dag på Skåneleden.

12Jun11
Skåneleden.

Skåneleden.

Eftersom det var lördag så sov jag onödigt länge och fick  panikpacka lunch, 3 liter vatten, några kex samt lite fotoutrustning innan det var dags att dra ut på äventyr. Då det är för jobbigt att släpa med all fotoutrustning så hade jag planerat att bara ha med macrot och ett 50mm, lätt och bra utrustning. Så var planen, men tyvärr låg 50mm objektivet kvar på köksbordet.

Stigen över risen.

Stigen över risen.

I från Genarp valde jag att gå mot Glamberga för ovanlighetens skull, jag har nog inte gått den sträckan på de senaste 15 åren (eller mer), vilket är lite konstigt då det är en fin sträcka att gå med uteslutande stig. Eftersom jag bara hade ett 100mm macro som inte alls passar för att ta landskapsbilder i skogen så blev det inte jätte många bilder.

Grind.

Grind.

Jag kan tänka mig att man kan skapa en hel del fina bilder i området om man har lite regn och dimma, men denna turen erbjöd bara strålande solsken och en massa grönska. Nå ja, jag ska inte gnälla, jag fick ju en skön promenad på 20km.

Fredrik was here...

Fredrik was here...

Nu får jag fundera ut nästa helgs äventyr.

//Fredrik



No Responses Yet to “En dag på Skåneleden.”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

