Fiskelycka

20Sep11

I lördags blev jag meddragen på en liten fisketur. Jag måste erkänna att det krävdes inte mycket till övertalning för jag skulle nappa på förslaget. Det började inte så bra för mig då grannen till höger om mig tycktes dra upp all fisk i hela havet medan jag inte ens lyckades fånga lite tång eller något annat skräp. Tillslut vände fiske lyckan och jag lyckades få upp hela 23 sillar, lyckosen till höger måste ha fått upp över 100 sillar. man blir ganska glad av klen fångst när man sedan ska stå och rensa all fisk.

Lokala byfånen?

Lokala byfånen?

Förberedelser.

Förberedelser.

I väntan på att få börja.

I väntan på att få börja.

Lyckos....

Lyckos....

Fisköga.

Fisköga.

//Fredrik



No Responses Yet to “Fiskelycka”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

