Lite mer rapporter från fotokursen

04Oct11

Jag skrev lite kort om fotokursen jag går, sedan blev det tyst. Första hemuppgiften vi hade handlade om att göra en perafras. Jag försökte mig på Robert Capas Döende milisman, med en liten “twist” av alla fotografers favorit krig, dvs Canon vs Nikon. Tyvärr lyckades jag inte få bilden till 100% så som jag ville.

Döende Canon kille...

Döende Canon kille...

Skam den som ger sig. Dagens uppgift var att ta 5 bilder på ett motiv ur olika vinklar och vrår. Först var min tanke att ta några brölllopsbilder från helgen, men jag tyckte inga uppfyllde kraven. Min lösning fick bli att hoppas på att jag kunde få till några roliga bilder efter jobbet i dag. En runda i kungsparken i kvällsljuset blev min räddning, tillslut så hittade jag ett “objekt” med ett spännande ljus på.

Bild 1.

Bild 1.

Bild 2.

Bild 2.

Bild 3.

Bild 3.

Bild 4.

Bild 4.

Bild 5.

Bild 5.

//Fredrik



No Responses Yet to “Lite mer rapporter från fotokursen”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

