Julkort på gång…

18Dec11

För er som följde bloggen förra året så skapade jag en samling väldigt populära julklappsetiketter förra året. Tyvärr ser det inte ut som om jag kommer ha samma flyt i år och få massor av snö att jobba med så i år blir det att jobba i “studion”. Här kommer några halvfärdiga utkast där jag har testat lite olika ljussättningar.

Tomte 1.

Tomte 1.

Tomte 1 är belyst med en blixt genom en snoot till höger om “modellen” och ca 45-graders vinkel med ca 1/16 styrka. På vänster sida har jag en en lite reflexskärm för att lätta upp skuggorna lite.

Tomte 2.

Tomte 2.

Tomte 2. Testade att skapa bokeh med hjälp av en låda och en blixt, tyvärr var lådan inte stor nog och jag gjorde lite för många hål, men det blir säkert bra speciellt om man sätter en färgad pastfilm framför hålen.

Tomte 3.

Tomte 3.

Tomte 3. Samma bokeh-box som för Tomte 2, men nu även med en hotshoeblix som slog i taket vilket fick bieffekten att bokeh-boxen blev svagt upplyst. Jag har en lösning på problemet och bör kunna få till bilden exakt så som jag vill ha den om ett par dagar…. fast det är ju inte så många dagar kvar till jul.

//Fredrik



No Responses Yet to “Julkort på gång…”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

