Gatufoto i Malmö med X10

22Apr12

Här kommer några bilder tagna med min Fujifilm X10 “peka-och-hoppas-kamera”, detta var första riktiga turen som kameran var med på om man inte räknar en lunchrast. Jag tycker det är för tidigt att tycka till om kameran, det största problemet jag stött på hittills är att Adobe Lightroom 3 inte stödjer raw-filerna, och min dator börjar gråta när jag kör Lightroom 4. Enda lösningen är en ny dator eller plåta jpg. Dessa bilderna är tagna som jpg (i färg), sen har jag bara konverterat bilderna till gråskala i Gimp.

Ingen väntar i Hyllie - X10-edition.

Ingen väntar i Hyllie - X10-edition.

Miljömedveten?

Miljömedveten?

Öde Metrostation X10-edition

Öde Metrostation X10-edition

Klockan 12.

Klockan 12.

Ni kan ju själva jämföra några av bilderna ovan mot tidigare bilder.

//Fredrik



No Responses Yet to “Gatufoto i Malmö med X10”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

